Grupy >> Łącze, czyli e-spotkania z autorami >> Forum >> Łączę – e-spotkanie z Miłoszem Biedrzyckim - pytania można zadawać do 6 kwietnia 2011 roku
Autor Wypowiedź
Kolejnym gościem Łącza jest Miłosz Biedrzycki. Pytania do niego można zadawać do 6 kwietnia 2011.

Miłosz Biedrzycki (dla wtajemniczonych – MLB, ur. 1967 w Koprze w Słowenii) – poeta z tzw. pokolenia "brulionu", też tłumacz. Jak na jednego z najbardziej znanych autorów "brulionu" przystało, publikował w "brulionie", ale też w "Tygodniku Powszechnym", "Czasie Kultury", "Nowym Nurcie", "Chicago Review". Laureat wielu konkursów literackich. Dotychczas wydał: "*" (1993), "OO" (1994), "Pył/Łyp" (1997), "No i tak" (2002), "Sonce na asfaltu/Słońce na asfalcie/Il sole sull’asfalto" (2003), "69" (2006), "wygrzebane" (2007), "Sofostrofa i inne wiersze" (2007), "Życie równikowe" (2010), "69" (wydanie amerykańskie, 2010). Ale i tak większość jego wierszy znajduje się na stronie: http://mlb.free.art.pl

Anna Kałuża uważa Miłosza Biedrzyckiego za autora eksponującego w swoich tekstach cielesny, ostentacyjnie percepcyjny związek podmiotu z otoczeniem. A jak wy się na to zapatrujecie?

Zachęcamy wszystkich użytkowników do zadawania pytań. Uwaga! Jeden użytkownik może zadać tylko trzy pytania. Autorzy najciekawszych trzech pytań (wyboru dokonuje zaproszony gość) zostaną nagrodzeni najnowszym tomikiem poety "Życie równikowe" (wydanego nakładem WBPiCAK)

23 marca 2011, 07:06:42
1. Twoje wiersze cechuje ironiczne podejście do języka. Są przewrotne, wielokrotnie przewrotne, ale w ten dziwny sposób, że nigdy nie odwracają się dwa razy na tę samą stronę. Czy to sposób twojego PLa na trzymanie dystansu, a może zwykłe działanie "for fun"? (I tak wiem, że odpowiesz przewrotnie)

2. Jaki wpływ na twoją twórczość ma wykształcenie techniczne? Czy pozwalasz przenikać "inżynierskiemu" słownictwu do utworów, a może bardziej istotna jest umiejętność logicznego myślenia?

3. Co najbardziej Cię drażni u poetów dwie dekady od Ciebie młodszych? (Poza tym, że są młodsi)

23 marca 2011, 13:23:46
Jakie są (były) losy tapczana (tapczanu) zakupionego w 1996 roku za pieniądze od prezydenta (Prezydenta) m. Krakowa?

23 marca 2011, 15:32:15
Witam, pozdrawiam, pytam:

1 Jakie role musi (lub powinien) zagrać poeta, a jakich ról zagrać nie wolno mu nigdy?

2. Młode pokolenie, młode pokolenie... Których autorów, z młodego pokolenia, ceni pan najbardziej? Lub choć - jaki rodzaj poetyk, młodego pokolenia, ceni pan najbardziej? Klika przykładów? No takich dowolnych nawet.

3. W pierwszej połowie lat 90 miałem jeszcze koszulę w zębach i nie wszystko wtedy rozumiałem. Choć wiele pamiętam. Nie mieliśmy też jeszcze internetu. Swoją wiedzę o świecie czerpałem tylko ze świata i z czytanych, przez siebie, książek. Ciekawi mnie więc - jaka cecha wyróżniała "poetów brulionu"? Jaka idea, jaki duch? Jak brzmiało to słowo? Lub słowa.

23 marca 2011, 19:40:43
1.Witaj Miłoszu!
Wydaje się mi ,że epoka brulionu już powinna zostać zamknięta,
"robienie kariery" na tym samym i bazowanie na przeszłości nie
pozwala się rozwijać. Nie oceniam tego co dokonaliście ale
powinniście zejść ze sceny, trzeba wiedzieć kiedy z niej zejść.
Czy nie sądzisz,że brulion już jest NUDNY?

2. Brulion był bardziej czymś dla was,
czujecie dumę,że zamykacie dostęp innym młodym,
równie zbuntowanym , próbującym uciec od martwej
epoki brulionu?

25 marca 2011, 15:23:24
Dlaczego nie Czesław?

26 marca 2011, 21:28:54
Może jednak trochę dokładniej sformułuję swoje pytanie:

* Ciekawi mnie więc - jaka cecha wyróżniała wtedy "poetów brulionu"? Jaka idea, jaki duch? Jak brzmiało to słowo? Lub słowa.

28 marca 2011, 21:57:23
1. Czy prowadził Pan kiedyś samochód nie posiadający stałego dachu? Mam przeczucie, że fraza "dokąd wędrujesz żuczku sruczku" może być z tą czynnością spokrewniona.

2. Czy zdarzyło się kiedyś pomyśleć Panu o jednym ze swoich tekstów w taki mniej więcej sposób: "hm, ten wiersz jest bezzałogowy"?

3. Pytam, a właściwie proszę o link do klipu na YouTube, który sprawił, że szczerze się Pan roześmiał we własnym towarzystwie. Z akcentem na "szczerze".

28 marca 2011, 23:03:17
1. Czy człowiek urodzony w Koprze czuje się spełniony twórczo?

2. Jaką rolę odegrała w Pana pracy i życiu twórczość Mirona Białoszewskiego?

3. Czy pisze Pan czasami wiersze na tzw. "bani" czy wyłącznie na trzeźwo?

29 marca 2011, 23:48:43
(1) Do jakiego stopnia może pan kontrolować odprzestrzenianie się języka na stronie, czy w ogóle jest to możliwe, gdy ma się takie nominalistyczne podejście?
(2) Czy Wittgenstein (wczesny lub późny) w jakimś sensie pana inspiruje, jeśli tak, dlaczego?
(3) Ile znaczy dla pana ironiczny dystans w poezji (który cenię)?

31 marca 2011, 10:12:46
to ja spytam o tłumaczenia:
1. co i najchętniej tłumaczyłby Pan teraz/dziś/zaraz na język polski, ale nie tłumaczy, bo nie potrafi/nie ma czasu.
2. jakie jest Pańskim zdaniem najciekawsze zjawisko we współczesnej poezji anglojęzycznej i czemu?
3. jaki jest Pana stosunek do tradycji brytyjskiego modernizmu? które z jego dróg, których spośród jego spadkobierców/renegatów uważa Pan za bliskich sobie?

31 marca 2011, 18:25:27
1. Witam i o samopoczucie pytam?
2. Miłoszu, wspaniale recytujesz swoje wiersze, ja się popłakałam na naszym słynnym i świetnym spotkaniu z poezją Edwarda Pasewicza - kiedy to powtórzymy?
3. dlaczego Mkłoszu tak mało cię w mediach? dlaczego nie prowadzisz Pegazu albojakiedgoś innego konia, który pociągnąłby zmurszałe fundamenty zastałego bagniska, które już porosło rzęsą epigonow?
4. dlaczego nie nosisz dredów? byłoby ci do twarzy i może dzięki temu byłbyś bardziej poetą?:)
5. dlaczego nie pijesz wódki i nie zasypiasz na stole, na którym ktoś szminką napisał, że jesteś do de?
6. skąd u ciebie tyle dystansu do siebie, jak nauczyłeś się śmiać z własnego trupa i dlaczego po trupach innych, którzy sięnie śmieją nie idziesz po trofea?

04 kwietnia 2011, 13:11:06
1. Ostatnio Tomek Lipiński w "Drugim śniadaniu mistrzów" Mellera podniósł, że urodzenie wiąże się z zawarciem pewnego kontraktu z państwem. Wydaje mi się, iż tutaj zachodzi też zawarcie innego kontraktu - kontraktu z językiem i kulturą. Swego czasu - przed II wojną światową - zawieranie tego kontraktu z kulturą polskojęzyczną było na tyle atrakcyjne, że wielu wybitnych ludzi decydowało się na taki krok w swoim świadomym, dorosłym życiu (np. Bolesław Leśmian, Alfred Tarski i. in.). Z racji urodzenia w Koprze być może dla Ciebie wybór akurat polskiej kultury był w jakimś sensie nieoczywisty. W każdym razie jednak perspektywa patrzenia na ten wybór nieco z zewnątrz jest dla Ciebie bliższa niż dla mnie. Czy w związku z tym uważasz, że kultura języka polskiego jest na tyle atrakcyjna, że warto w nią wchodzić i warto się stawać jej częścią? Jeśli tak, to co dla Ciebie jest tym, co decyduje, że warto tę kulturę wzbogacać.

2. Jak się ma zwierzę języka? Zwłaszcza teraz, w Polsce.

3. Czy sądzisz, że warto w esejach na tematy różne (np. we "Wprost" czy "Polityce") umieszczać cytaty z wierszy?

05 kwietnia 2011, 22:23:31
1. Które z pańskich wierszy sprawiły Panu (wciąż sprawiają? w ogóle sprawiają?) większą radochę - "długie listy dedykacji" czy te "szczere do bólu i proste jak szprycha od roweru"?

2. Co Pana najbardziej inspiruje, w sensie: poetycko nakręca? Pytam jako człowiek, który ostatnio miał częściej do czynienia z piórowpustem niż z piórem, a także betonową wylewką niż butelkową nalewką. Ze wszystkiego Pan czerpie z tą samą frajdą, czy też są "rejony" ciekawsze od innych?

3. Czego Pan by nigdy-przenigdy nie zrobił (w) poezji? Dziwnie to brzmi, więc może tak: na którym etapie wciska Pan hamulec? I czy jest to hamowanie pulsacyjne czy do dechy?

3a. Ponadprogramowe, podprogowe pytanie obowiązkowe: co nowego słychać?

06 kwietnia 2011, 13:22:46
Dziękujemy wszystkim za pytania!

07 kwietnia 2011, 08:23:23
Musisz być zalogowany, aby móc pisać na forum. Zaloguj się
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się